بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد
سرخط خبرها

نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده

  • کد خبر: ۳۰۷۲۶۱
  • ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده
نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در خط یک، قرارداد تأمین ۶۰ دستگاه ناوگان باقی‌مانده در مراحل نهایی است و از یک‌سال‌ونیم آینده، ناوگان جدید وارد مشهد خواهد شد.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی امروز (۵ دی ۱۴۰۳) در صدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: جنایات رژیم سفاک صهیونیستی را در به خاک و خون کشاندن فرزندان محور مقاومت محکوم می‌کنم. همان‌طورکه مقام معظم رهبری فرمودند، موفق نخواهند شد و ان‌شاءالله پیروزی نهایی با جبهه مقاومت خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت ۲۶ آذر، روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان، عنوان کرد: از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم که در هفته گذشته باوجود سرما و بارندگی، تلاش کردند و خدمات حوزه حمل‌ونقل حتی برای یک ساعت در شهر مختل نشد و خوشبختانه علیرغم بارندگی و سرمای بسیار شدید و قطعی برق در بسیاری از تقاطع‌ها کمترین اختلال را شاهد بودیم، اما با همت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، کمک حوزه خدمات شهری و همچنین پلیس راهور خدمات با بهترین کیفیت انجام شد.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این روز به مناسبت لبیک حوزه حمل‌ونقل به ندای حضرت امام(ره)، به دستور ایشان و برای پاسخ به نیاز کشور نام‌گذاری شده است. به‌ علت سرمای هوا و بارش برف، تأخیری رخ داد و همایش گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان، فردا در تالار شهر برگزار می‌شود.

فرهمندی با بیان اینکه رویکرد شورای شهر در حوزه حمل‌ونقل رویکردی جامع بوده است، عنوان کرد: ما تلاش کردیم یک توسعه همه‌جانبه و کرامت‌محور در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک داشته باشیم، به نحوی که همه مردم بتوانند نیاز خود‌ به جابه‌جایی را به صورت ایمن، سریع و دردسترس برآورده کنند. این توسعه متوازن در همه حوزه‌ها، هم حمل‌ونقل همگانی، هم زیرساخت‌های حمل‌ونقلی شهر و هم توسعه زیرساخت‌های ترافیکی شهر، اتفاق افتاده است.

اقدامات مؤثر در حوزه قطارشهری

وی بیان کرد: در حوزه قطارشهری، در چهار خط اتفاقات بسیار مهمی را پیش بردیم. برخی نواقص خط دو رفع شده است و فاز اول خط سه، از میدان شهدا تا ایستگاه حرم مطهر و از ایستگاه حرم تا پایانه امام‌رضا(ع)، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: حفاری این خط در جبهه جنوب شرقی به اتمام رسیده، در جبهه شمال غربی هم از انتهای امامت وارد قاسم‌آباد شده، از تقاطع امام‌علی(ع) عبور کرده و حفاری ادامه دارد. خط چهار نیز همین‌طور است. در خط یک، قرارداد تأمین ۶۰ دستگاه ناوگان باقی‌مانده در مراحل نهایی است و از یک‌سال‌ونیم آینده ناوگان جدید وارد مشهد خواهد شد.

فرهمندی خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوس‌رانی، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس اضافه شده و ۴۵۰ دستگاه قرارداد فعال داریم که عمده آن‌ها ظرف چند ماه آینده به شهر اضافه خواهد شد. در حوزه تاکسی‌رانی، علاوه بر افزایش بیش از ۵۰۰ دستگاه ناوگان در طول این دوره، اخیراً اتفاق ویژه‌ای رخ داد و مشکلات ۱۳۰ دستگاه ون برطرف شد که الان فرایند واگذاری در حال انجام است و در دو،سه هفته آینده، اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی دیگر، بیش از ۲۷۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی برای کاهش اثرات حمل‌ونقل بر آلودگی هوای شهر در این دوره به مردم واگذار شده، بدون اینکه کمترین اثر مالی برای شهرداری داشته باشد. در حوزه معاینه فنی خودرو‌های سنگین، اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین شهرداری‌های کشور، سال گذشته افتتاح شد و الان فعال بوده که تنها مرکز برای معاینه فنی خودرو‌های سنگین است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در حوزه پارکینگ‌ها، اخیراً از پارکینگ هشت‌آباد و توحید با ۱۵۰۰ جای‌پارک عمومی و بیش از ۳۰۰ جای‌پارک اختصاصی بهره‌برداری شده است، تصریح کرد: تا الان، اصلاح هندسی بیش از ۲۱۵ نقطه از شبکه معابر شهر اتفاق افتاده و بیش از ۴۰ نقطه دیگر در حال انجام است. در حوزه حمل‌ونقل پاک نیز توسعه پیاده‌رو‌ها و دوچرخه‌سواری را داشتیم. امروز ۲۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر داریم.

فرهمندی افزود: در ابتدای دوره، ۶۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری عمومی بایدو داشتیم که الان به بیش از ۲۰۰ ایستگاه رسیده و تعداد دوچرخه‌ها نیز از ۲۰۰ دستگاه به ۱۷۰۰ دستگاه رسیده است؛ یعنی ۱۵۰۰ دستگاه اضافه شده که بیش از ۱۳۰ دستگاه مخصوص بانوان در بیش از ۱۰ پارک بانوان فعال بوده و حدود ۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری برای بانوان احداث شده است.

توسعه متوازن، نگاه شورا به زیرساخت‌های ترافیکی شهر

وی ادامه داد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ترافیکی شهر، نگاه ما توسعه متوازن بوده است. در عین حال که تلاش کردیم زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک و همگانی را در شهر توسعه دهیم، به نیاز‌های واقعی حوزه ترافیک شهری نیز بی‌توجه نبودیم و تلاش نکردیم با ایجاد مشکل، مردم را به سمت حمل‌ونقل همگانی سوق دهیم. بخشی از سفر‌های شبکه بزرگراهی و معابر محلی باید با خودرو‌های شخصی انجام شود که از این موضوع نیز غافل نشدیم و تلاش کردیم زیرساخت‌های موردنیاز آن‌ها را فراهم کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تعدادی از تقاطع‌های غیرهم‌سطح و بازگشایی معابر در این دوره گفت: این موارد شامل مصلای شرقی، قمربنی‌هاشم(ع) و پل ریل راه‌آهن، بولوار بصیرت، بولوار کرامت که به‌زودی افتتاح خواهد شد، پل شهید باهنر، پل ده‌رود، پل پیامبراعظم(ص) ۸۳ و ۹۱ و دوربرگردان‌های شهید میرزایی بوده است.

فرهمندی اضافه کرد: از دیگر موارد، تقاطع‌های شهید فهمیده، خیام و انقلاب اسلامی بوده که سه پروژه بزرگ ما هستند. پل مسیر دسترسی ۳۵متری شهرک نوید، بازگشایی خیابان امام‌زمان(عج)، بازگشایی اتصال میدان شهید محمدزاده به انتهای شهرک قدس، بازگشایی انتهای حر ۱۹، پل اشکذری در اسماعیل‌آباد، تقاطع امام حسن مجتبی (ع) که عملیات اجرایی آن تقریباً آغاز شده است و بخشی از عملیات آن در همین دوره به اتمام خواهد رسید، اتصال شهید محبی به نظام‌دوست و آغاز عملیات تعدادی دوربرگردان در بولوار پیامبر اعظم(ص) نیز پروژه‎های دیگر دردست‌اقدام هستند.

وی بیان کرد: نهضت پیاده‌روسازی و نهضت آسفالت دو اتفاق بسیار مهمی بوده که در این دوره به نتیجه رسیده است. در زمینه پیاده‌روسازی، با تمرکز بر معابر حاشیه شهر این نهضت را پیش بردیم و امروز سطح پیاده‌رو‌های حاشیه شهر ما در معابر اصلی قابل‌دفاع است. همچنین امسال چهار میلیون مترمربع آسفالت برنامه‌ریزی و نیمی از آن انجام شده است. شکل شهر و معابر شهر از نظر کیفیت و ظاهر معابر تغییر خواهد کرد که این هدیه ناقابلی از مدیریت شهری در دوره ششم به شهروندان، زائران و مجاوران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->